Gabriela Uhrová

Jsem cykloturistka, turistka, cestovatelka, se zájmem o přírodu, památky, tanec (salsu, sambu), hudbu, cizí jazyky a fotografování.

Dobře utajený hrad

Zbytek hradu, který stojí na stolové hoře hned za hranicemi Německa v tzv. Zittauer Gebirge (Žitavské pohoří, u nás jsou to Lužické hory) jsme navštívili během nádherného slunného víkendu. Uchvátila mě rozlehlost hradu, katedrála, teda to, co z ní zbylo a hlavně to, jak je to tu hravé, samá schovka a prolejzačka. Být dítě, tak se tady určitě vyblbnu víc.

27.4.2010 v 11:10 | Karma: 14,44 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Fotoblogy

Gabriela Uhrová

V Indii na vás lidé zírají

Je to zcela normální jev a není třeba se tím nějak zabývat. Pro ně jsme exoti stejně jako oni pro nás. Chvíli to trvá, než si na to zvyknete, ale pak už to neřešíte. Holt, nás, bílé, nevidí každý den. Teda jak kde. Existují samozřejmě turisticky hojně navštěvovaná místa, kde se to bílými hemží, ale pak zase jiná, kde o ně nezakopnou.

15.4.2010 v 23:11 | Karma: 30,79 | Přečteno: 7670x | Diskuse| Cestování

Gabriela Uhrová

Hampí - místo, kde se zastavil čas

Řeka, rozvaliny města, které bylo součástí Vidžajanagarské říše, Hampí je taková vesnice v indickém státě Karnátaka, kde jakoby se čas zastavil. Dva tři dny nestačí na to, aby toto místo a jeho okolí člověk pořádně prozkoumal, ale na to, aby ho dostal pod kůži, stačí opravdu chvilka.

14.4.2010 v 0:26 | Karma: 13,56 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Fotoblogy

Gabriela Uhrová

V Indii do sebe lidé nevrážejí

Je to až s podivem, že v tak lidnaté zemi, kde se na ulici míjejí pěší, cyklisté, motocyklisté, autorikši, motoristé, krávy, psi a nevím, co ještě, panuje tolerance a za měsíc pobytu se mi nestalo, že by do mě někdo vrazil, když nepočítám narvaný příměstský vlak, kde mi jeden Ind dupl na nohu.

1.4.2010 v 1:06 | Karma: 14,58 | Přečteno: 1803x | Diskuse| Fotoblogy

Gabriela Uhrová

Jsou Evropané přesyceni Evropou?

Každý, kdo nebyl v Asii, Africe nebo Jižní Americe, nebo na nějakém vzdáleném ostrově, jako by nikde nebyl. Je to tak, Evropa už je nám těsná, všichni už skoro všude byli. Dneska už se přece nebudou lidi chlubit tím, že byli u moře v Chorvatsku, Španělsku, na Mallorce a já nevím kde ještě.

3.11.2009 v 9:55 | Karma: 6,64 | Přečteno: 895x | Diskuse| Cestování

Není hrad jako hrad

Ještě ohlédnutí za Slovinskem, kde jsme navštívili celkem tři hrady. Každý je zasazen do jiné krajiny, ale všechny mají své kouzlo. Zmíním se o dvou, které mě zaujaly nejvíce.

16.9.2009 v 0:49 | Karma: 12,24 | Přečteno: 1865x | Diskuse| Cestování

Triglavský národní park

Krásná příroda láká k návštěvě zatím neprávem opomíjené země, kterou je Slovinsko. Jsou tu krásné přírodní scenérie, jeskyně, hrady, řeky soutěsky, vodopády. Každý si vybere.

15.9.2009 v 10:00 | Karma: 12,66 | Přečteno: 3307x | Diskuse| Cestování

Gabriela Uhrová

Ve Slovinsku se česky domluvíte bez problémů

Pozor se musí dát na určité lingvistické záludnosti. Některé z nich uvádím níže.

15.9.2009 v 0:07 | Karma: 12,73 | Přečteno: 1207x | Diskuse| Cestování

Cesta do středu Evropy

aneb lesními cestami krajem "nikoho", kde by vás ještě nedávno bez váhání zastřelili.

4.9.2009 v 10:57 | Karma: 10,01 | Přečteno: 859x | Diskuse| Cestování

Jako v pohádce

se můžete ocitnout při návštěvě zámku Žleby nedaleko Čáslavi. Tento zámek - původně gotický hrad pánů z Lichtenburku z doby kolem roku 1289 - byl přestavěn do romantické podoby Karlem V. Auerspergem v 19. století.

26.8.2009 v 12:00 | Karma: 15,73 | Přečteno: 1047x | Diskuse| Fotoblogy

Noční přepadovka

Málem bych zapomněla na příhodu, která se udála ještě v Maďarsku. Stalo se to v jednom kempu, kde jsme nocovali v chatkách. Po zhasnutí byl slyšet šramot, jako když pod postelí běhá myš. Samozřejmě nám to nedalo a museli jsme rozsvítit.

26.8.2009 v 1:25 | Karma: 19,99 | Přečteno: 2280x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Obrázky z Maďarska IV.

Dodržování pitného režimu v Maďarsku kromě piva a vína splňovala samozřejmě voda. Na slunci bývalo odhadem kolem 40°C, takže pít se muselo a hodně. Co mě mile překvapilo, byla přítomnost klasických studní skoro v každé vísce, takže jsme jezdili jen s cyklo-lahví a průběžně vodu doplňovali právě u těchto modrých studní. Voda z nich byla, až na výjimky, většinou studená, takže nám sloužila i k osvěžení se.

25.8.2009 v 10:00 | Karma: 9,66 | Přečteno: 872x | Diskuse| Cestování

Obrázky z Maďarska III.

Co se týká gastronomie, z maďarských specialit jsem bohužel guláš ochutnat nemohla, protože vepřové maso nejím, ale vypadal výborně. Zato jsem ochutnala ovčí sýr a to jako náplň krůtích rolek a chutnalo to výborně. Přestože jsem ovce viděla za ten týden jen jednou.

24.8.2009 v 22:48 | Karma: 9,57 | Přečteno: 725x | Diskuse| Cestování

Obrázky z Maďarska II.

V Maďarsku jsme potkávali čápy na každém kroku, hnízdí skoro v každé vsi na sloupech, kde mají připravená hnízda. Na poli za traktorem jsme jich viděli celé hejno. Tady jsem je zastihla na hradbách hradu v Sárospataku.

24.8.2009 v 2:30 | Karma: 8,95 | Přečteno: 888x | Diskuse| Cestování

Obrázky z Maďarska I.

aneb ohlédnutí za týdenní dovolenou strávenou na kolech v severním Maďarsku, projížděním národním parků a také nejvyšším pohořím Maďarska.